Kõik uudised
Tuleviku maaelu huvilised kogusid teadmisi toetustest, finantsidest ja turundusest
Oktoobri teises pooles kohtusid “Tuleviku maaelu” õppepäevadel osalejad, et saada maamajanduskonsulendi Angelika Nöpsi juhendamisel finantsalaseid teadmisi ja infot põllumajandustoetustest. Ahisilla taluaia perenaise Kelli Talvingu vedamisel õpiti, kuidas turunduse ja kommunikatsiooniga hakkama saada.
Tuleviku maaelu õppepäevalised. Foto: Katre Liiv
Angelika Nöpsi juhitud töötoas sukeldusid osalejad põllumajandustoetuste kirjusse maailma koos paljude nõuete ja detailidega. Juttu tuli nii pindalapõhistest toetustest kui ka põllumajandusliku tegevusega alustava noore ettevõtja investeeringutoetusest. Toetuste nõuded on küll spetsiifilised, kuid oluline on neist hästi aru saada, et vältida hilisemaid probleeme. Osalejad tõdesid, et riik saab toetuste kaudu suunata, millist tootmist ta soovib näha ja soodustada. Päeva teises pooles sai iga osaleja vaadata otsa enda rahaasjadele ning hinnata, kus on ta hetkeseisus - realistlikult oma rahaasjade seisu vaadates on võimalik teha edasisi plaane soovitud suunas.
Tuleviku maaelu õppepäevade viimases töötoas 21. oktoobril aitas Ahisilla taluaia perenaine Kelli Talving maaettevõtlusega alustajail mõista turustamise ja kommunikatsiooni rolli oma tegevuste edukusel. Olgu selleks tegevuseks siis kanade, veiste, köögiviljade kasvatamine, töötubade pakkumine või midagi muud.
Näiteks sai iga töötoas osalenu läbi mõelda konkreetselt, mis on tema toode või teenus, see konkreetne “asi”, mida ta pakub või soovib pakkuma hakata, ning kes neid vajab. Et nt kanamunad ja nende tarbijad kokku saaksid ning pikalt kokku jääksid (klientide hoidmine), tuleb korralikult läbi mõelda bränding ehk väärtused, sõnumid, nende tonaalsus jpm, et muna tarbijal oleks võimalik brändiga lihtsalt samastuda.
Muuhulgas rõhutas koolitaja, et iga tegevuse puhul tuleks endalt küsida “miks”, sest see aitab hoida fookust ja eristada olulist ebaolulisest ning nõnda kallist aega ja muid ressursse mõistlikult kasutada, aga ka hoida neid, kes näiteks sinu kohalikult ja loodussõbralikult toodetud toitu hindavad. Eelnevale aitavad kaasa ka planeerimine, selge eesmärgi paika panemine, tulemuste hindamine.
Järgmise kahe kuu jooksul saavad õppepäevadel osalenud maaettevõtluse huvilised oma ideid edasi lihvida ning võimaluse teha seda mõne asjatundjast mentori abiga.
Tuleviku maaelu õppepäevade viimases töötoas 21. oktoobril aitas Ahisilla taluaia perenaine Kelli Talving maaettevõtlusega alustajail mõista turustamise ja kommunikatsiooni rolli oma tegevuste edukusel. Olgu selleks tegevuseks siis kanade, veiste, köögiviljade kasvatamine, töötubade pakkumine või midagi muud.
Näiteks sai iga töötoas osalenu läbi mõelda konkreetselt, mis on tema toode või teenus, see konkreetne “asi”, mida ta pakub või soovib pakkuma hakata, ning kes neid vajab. Et nt kanamunad ja nende tarbijad kokku saaksid ning pikalt kokku jääksid (klientide hoidmine), tuleb korralikult läbi mõelda bränding ehk väärtused, sõnumid, nende tonaalsus jpm, et muna tarbijal oleks võimalik brändiga lihtsalt samastuda.
Muuhulgas rõhutas koolitaja, et iga tegevuse puhul tuleks endalt küsida “miks”, sest see aitab hoida fookust ja eristada olulist ebaolulisest ning nõnda kallist aega ja muid ressursse mõistlikult kasutada, aga ka hoida neid, kes näiteks sinu kohalikult ja loodussõbralikult toodetud toitu hindavad. Eelnevale aitavad kaasa ka planeerimine, selge eesmärgi paika panemine, tulemuste hindamine.
Järgmise kahe kuu jooksul saavad õppepäevadel osalenud maaettevõtluse huvilised oma ideid edasi lihvida ning võimaluse teha seda mõne asjatundjast mentori abiga.
Aitäh kõigile osalenutele ja hästi sihitud lendu!
Tuleviku maaelu algatuse kohta uuri lisa veebilehelt elfond.ee/tulevikumaaelu